Kjøpsbetingelser

Våre kjøpsbetingelser er som følger

Fraktfritt i hele Norge på alle ordrer over kr 1.500,- bestillt via web, unntatt for Bråsterk treningsapparat som får frakt etter Postens/Brings fraktregulativ på hvor i landet det skal sendes..
Ring for å få beregning på hvor mye frakten blir til det stedet Bråsterken skal sendes.
For postpakker til Svalbard får et tillegg på kr 190,– + mva.

Omtrentlige frakttider med lagerførte varer.

  • Østlandet-Sørlandet: 2-3 dager.
  • Vestlandet-Trøndelag: 3-4 dager
  • Nord-Norge: 4-5 dager
  • PÃ¥ grunn av den situasjonen vi er i nÃ¥ for tiden  med Coronapidimien kan det bli noe
  • uregelmessigheter  vedr. leveringer av varer.  Noen fabrikker/importører kan ha lengre leveringstider av varer.
  • Vi beklager dette, men sÃ¥nn er situasjonen.

Hvis varene ikke er på lager og må bestilles fra leverandør, vil det 2-3 dager ekstra med levering. Varene blir sendt med «Bedriftspakke Post» eller Postnord samme dag eller dagen etter ordrene kommer inn. Ved bytte av varer hvor Skaugs Sport har sendt riktig vare i følge ordren (det vil si riktig størrelse og lengde) og da kunden får varen og den ikke passer, må kunden betale returfrakt + frakt for den nye varen som skal sendes.

Du har fire betalingsalternativer:

  1. Med kredittkort i nettbutikken.
  2. Med faktura via Klarna.
  3. Forskudd over nettbank. Ring Skaugs Sport og få oppgitt kontonr.
  4. Varene sendes som postoppkrav, men da kommer det et oppkravsgebyr på kr 234,- i tillegg.

Kjøp fra utlandet

Bestiller du fra utlandet? Send epost til sport@skaugsport.no med din bestilling.

Partene

Selger er Skaugs Sport, Sognsvn. 2, 3275 Svarstad, epost: sport@skaugsport.no, tlf.nr.: 33 12 83 06, mobil: 926 57 500, org. nr.: 950 21 8525 og betegnes i det følgende som selger/selgeren.Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som  kjøper/kjøperen.

Betalingen

Selgeren kan kreve betaling for varen fra det tidspunkt den blir sendt fra selgeren til kjøperen.Dersom kjøperen bruker kredittkort eller debetkort ved betaling, kan selgeren reservere kjøpesummen på kortet ved bestilling. Kortet blir belastet samme dag som varen sendes.Ved betaling med faktura, blir fakturaen til kjøperen utstedt ved forsendelse av varen. Betalingsfristen fremgår av fakturaen og er på minimum 14 dager fra mottak.Kjøpere under 18 år kan ikke betale med etterfølgende faktura

Angrerett

Med mindre avtalen er unntatt fra angrerett, kan kjøperen angre kjøpet av varen i henhold til angrerettloven.Kjøperen må gi selger melding om bruk av angreretten innen 14 dager fra fristen begynner å løpe. I fristen inkluderes alle kalenderdager. Dersom fristen ender på en lørdag, helligdag eller høytidsdag forlenges fristen til nærmeste virkedag.Angrefristen anses overholdt dersom melding er sendt før utløpet av fristen. Kjøper har bevisbyrden for at angreretten er blitt gjort gjeldende, og meldingen bør derfor skje skriftlig (angrerettskjema, e-post eller brev).

Angrefristen begynner å løpe:

  • Ved kjøp av enkeltstÃ¥ende varer vil angrefristen løpe fra dagen etter varen(e) er mottatt.
  • Selges et abonnement, eller innebærer avtalen regelmessig levering av identiske varer, løper fristen fra dagen etter første forsendelse er mottatt.
  • BestÃ¥r kjøpet av flere leveranser, vil angrefristen løpe fra dagen etter siste leveranse er mottatt.

Angrefristen utvides til 12 mÃ¥neder etter utløpet av den opprinnelige fristen dersom selger ikke før avtaleinngÃ¥elsen opplyser om at det foreligger angrerett og standardisert angreskjema. Tilsvarende gjelder ved manglende opplysning om vilkÃ¥r, tidsfrister og fremgangsmÃ¥te for Ã¥ benytte angreretten. Sørger den næringsdrivende for Ã¥ gi opplysningene i løpet av disse 12 mÃ¥nedene, utløper angrefristen likevel 14 dager etter den dagen kjøperen mottok opplysningene.Ved bruk av angreretten mÃ¥ varen leveres tilbake til selgeren uten unødig opphold og senest 14 dager fra melding om bruk av angreretten er gitt. Kjøper dekker de direkte kostnadene ved Ã¥ returnere varen, med mindre annet er avtalt eller selger har unnlatt Ã¥ opplyse om at kjøper skal dekke returkostnadene. Selgeren kan ikke fastsette gebyr for kjøperens bruk av angreretten.Kjøper kan prøve eller teste varen pÃ¥ en forsvarlig mÃ¥te for Ã¥ fastslÃ¥ varens art, egenskaper og funksjon, uten at angreretten faller bort. Dersom prøving eller test av varen gÃ¥r utover hva som er forsvarlig og nødvendig, kan kjøperen bli ansvarlig for eventuell redusert verdi pÃ¥ varen.Selgeren er forpliktet til Ã¥ tilbakebetale kjøpesummen til kjøperen uten unødig opphold, og senest 14 dager fra selgeren fikk melding om kjøperens beslutning om Ã¥ benytte angreretten. Selger har rett til Ã¥ holde tilbake betalingen til han har mottatt varene fra kjøperen, eller til kjøper har lagt frem dokumentasjon for at varene er sendt  tilbake.

Mangel ved varen – kjøperens rettigheter og reklamasjonsfrist

Hvis det foreligger en mangel ved varen mÃ¥ kjøper innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger melding om at han eller hun vil pÃ¥berope seg mangelen. Kjøper har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 2 mnd. fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget. Reklamasjon kan skje senest to Ã¥r etter at kjøper overtok varen. Dersom varen eller deler av den er ment Ã¥ vare vesentlig lenger enn to Ã¥r, er reklamasjonsfristen fem Ã¥r.Dersom varen har en mangel og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold pÃ¥ kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 6 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, velge mellom retting og omlevering, kreve prisavslag, kreve avtalen hevet og/eller kreve erstatning  fra selgeren.Reklamasjon til selgeren bør skje skriftlig.

Retting eller omlevering

Kjøperen kan velge mellom å kreve mangelen rettet eller levering av tilsvarende ting. Selger kan likevel motsette seg kjøperens krav dersom gjennomføringen av kravet er umulig eller volder selgeren urimelige kostnader. Retting eller omlevering skal foretas innen rimelig tid. Selger har i utgangspunktet ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel.

Prisavslag

Kjøper kan kreve et passende prisavslag dersom varen ikke blir rettet eller omlevert. Dette innebærer at forholdet mellom nedsatt og avtalt pris svarer til forholdet mellom tingens verdi i mangelfull og kontraktsmessig stand. Dersom særlige grunner taler for det, kan prisavslaget i stedet settes lik mangelens betydning for kjøperen.

Heving

Dersom varen ikke er rettet eller omlevert, kan kjøperen også heve kjøpet når mangelen ikke er uvesentlig.

Konfliktløsning

Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10. Partene skal forsøke Ã¥ løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med ForbrukerrÃ¥det for mekling. ForbrukerrÃ¥det er tilgjengelig  pÃ¥  telefon 23  400  500  eller www.forbrukerradet.no.

Europa-Kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land. Klagen inngis her: http://ec.europa.eu/odr.

Ellers gjelder Forbrukertilsynets regler.

0